Jag trodde jag kunde göra vad som helst och så skulle Gud rädda mig från konsekvenserna. Eftersom han älskar mig oavsett vad jag gör. Men så var det inte. Mina konsekvenser fick jag erfara, OCH han räddade mig, Jesus räddade mig.. ändå.. Jag var så arg på Gud för att det inte blev som jag ville, för allt jobbigt jag gick igenom.. men jag såg inte mina egna val.. som lett till det svåra. Jag som trodde jag lyssnade på Gud, hade lyssnat på mig själv. Och för mina val är jag ansvarig. Men Jesus räddade mig ändå, när jag åter vände mig till honom, så fick jag svar. Utan anklagelser, utan skuldbeläggande, bara hjälp fick jag.. helt enkelt.. när jag började försöka att lyssna igen, då fick jag svar, när jag bad om hjälp igen, då fick jag svar. När jag bad, då fick jag svar. När jag vände åter, då var jag välkommen hem igen. Ja.. att jag alltid är välkommen hem.. igen.